Krystel: Une Canadienne a Londres

Mon sejour a Londres, en Angleterre, ou je travaille comme stagiaire parlementaire pour quatre mois.

Wednesday, January 10, 2007

Regent Street

Hier, j'ai ete faire du leche-vitrine avec Darran sur la rue Regent, au centre-ville. La rue Regent acceuille les grands noms de la mode et est tres occupee durant les premieres semaines de janvier a cause des nombreuses aubaines. Je ne me suis rien achete, mais Darran a trouve un foulard pour 3£.

Nous avons ensuite ete souper chez la famille de Consola. Nous avons mange de la lasagne et des legumes gratines au feta. C'etait excellent! Ils ont une jolie demeure remplie de livres - chaque piece deborde de bouquins. Je parlais avec la mere de Consola de mon voyage en mai avec mes parents dans le sud de l'Espagne, et elle m'a donne un livre qu'elle a ecrit sur Seville. Elle travaille comme oeunologue et a des caisses et des caisses de vin a goute chez elle!

Aujourd'hui je vais aller visiter un musee, car il pleut. Je m'ennuie de tout le monde! Je vous aime tous beaucoup.


Me voici devant une cabine telephonique rouge / Here I am in front of a red phone booth

Une boite a malle anglaise / A British post


L'entree de 10 Downing Street, la residence du Premier Ministre, Tony Blair / The entrance to 10 Downing Street, the residence of teh Prime Minister, Tony Blair

L'edifice de la cavalerie de la Reine / The building of the Queen's cavalry

Yesterday, I went window shopping with Darran on Regent street, in central London. Regent street houses the big names of fashion, and is really busy in the first weeks of January because of the after-Christmas sales. I didn't buy anything, but Darran found a scarf fro 3£.

We then went to supper at Consola's house. We ate lasagne and vegetables with feta. It was excellent! They have a lovely house full of books - each room has books up to the ceilling. I talked with Consola's mom of the trip I will take with my parents in May in southern Spain, and she gave me a book she wrote on Seville. She works as a wine taster, and she has hundreds of wines of taste at her house!

Today I will visit a museum, because its raining. I miss everyone! I love you all very much.

2 Comments:

  • At 8:23 AM, Anonymous Anonymous said…

    C'est toujours un plaisir de voir ton Blog. Continue car ça me rapproche de toi.

    Je t'aime BEAUCOUP,

    Maman.

     
  • At 5:46 PM, Blogger Pam said…

    That's a whole lot of books! I can't believe Consola's mom wrote a book on wine tasting. I guess that will be helpful if your parents enjoy their wine.

    Aww! Your mumsy feels closer to you with your blogs :)

     

Post a Comment

<< Home